Lær og planlegg fremover for topprangeringer i 2022
Vi har gjort undersøkelsen for deg. Vi har gått gjennom dusinvis av artikler skrevet av eksperter over hele verden som delte sine synspunkter om hva som vil drive den digitale markedsføringen i 2022. Vi valgte ut de 5 viktigste SEO-trendene som norske bedrifter bør vurdere for å oppnå en fremtredende synlighet i søkemotorer.
Google vil fokusere mye mer på lokalisering av innhold i løpet av det neste året.
Vi så allerede i 2021 at flere nettsteder med stedsspesifikt innhold overgikk de som pleide å være på toppen av SERP-ene som hadde et mer globalt fokus. Dette vil bare bli tydeligere i 2022, selv for rene nettbaserte virksomheter uten fysiske tilbud.
Vår anbefaling er å fokusere på omdømme på tredjeparts- og egne sektorer samt wikier, fullføring av Google Business Profile, site markups, og knowledge panels.
Bruken av bilder fra stock-arkiver vil avta.
Nettsteder med unike bilder vil se et stort løft i søk etter bilder, produkter og helt vanlige søk.
Videre er dette også en reaksjon i atferden fra yngre brukere som identifiserer eller resonerer med unike livsstilsbilder og umiddelbart kan fortelle om noe er ekte eller iscenesatt.
I 2022 vil Google Images ikke bare være en sekundær søkemotor – AI kommer til å tillate Google å gjenkjenne når et bilde eller en video kan være det beste resultatet for en bruker.
Uansett din tilnærming til SEO, bør du forstå hvordan du kan speile E-A-T (Expertise, Authoritativeness, og Trustworthiness) i det du gjør f.eks. når du lager innhold, gjør lenkebygging, driver online PR og til og med innen teknisk SEO.
Å være eller ansette en fagekspert som produserer, redigerer eller konsulterer innholdet er ikke lenger valgfritt.
Denne trenden forsterker det første poenget i denne artikkelen – innholdskvalitet er nøkkelen.
Selv om det ser ut til at sidehastighet er noe som vises i forskjellige SEO-trendlister hvert år, er det med god grunn. Mens Google er ganske hemmelighetsfulle omkring kjernefunksjonen til algoritmene deres, så er det én ting de er veldig tydelige på – sidehastighet er en faktor som tas i betraktning for rangering.
Finn ut mer om nettsidehastighet og hvordan sidene dine presterer.
Del artikkel
Om forfatteren
I løpet av to virkedager mottar du våre anbefalinger.
Noen av våre kunder:
Noen av våre kunder:
OM UNITED WORKS
En gruppe fagfolk under samme fane som tilbyr tjenester av høy kvalitet innen digital markedsføring og implementering – effektivt og rimelig.
Digital Markedsføring | Webutvikling | Prosjekter | Innsikter | Om oss
© 2023 Holli United Works AS, Org. nr. 919 194 308
c/o Evolve Inkognitogata 33A, 0256 Oslo, Norge (kart)
+47 469 60 715
[email protected]
TA STEGET
Fortell oss om dine utfordringer, mål og ambisjoner. La oss finne ut hvordan vi kan hjelpe deg.
TILGJENGELIGE RESSURSER
OM UNITED WORKS
En gruppe fagfolk under samme fane som tilbyr tjenester av høy kvalitet innen digital markedsføring og implementering – effektivt og rimelig.
Digital Markedsføring | Webutvikling | Prosjekter | Innsikter | Om oss
TA STEGET
Fortell oss om dine utfordringer, mål og ambisjoner. La oss finne ut hvordan vi kan hjelpe deg.
TILGJENGELIGE RESSURSER
© 2023 Holli United Works AS
c/o Evolve
Inkognitogata 33A, 0256 Oslo, Norge (kart)
+47 469 60 715
[email protected]