I denne artikkelen ser vi nærmere på blogging som en av de mest verdifulle kanalene.
Hjem / Digital Markedsføring / Hvorfor blogge
Leserne konsumerer innhold fordi de har en interesse i det. Mange har konkrete varige interesser. Noen har korte impulshensikter. De vil naturligvis forsøke å finne innhold som løser disse interessene og behovene. Hvis du tilbyr disse menneskene dette innholdet, er det svært sannsynlig at du kan bli sett og hørt.
Kort konklusjon av artikkelen:
Et blogginnlegg som inneholder aktuelle søkeordssetninger vil bli indeksert i søkemotorene, noe som gir markedsfører muligheten til å rangere relevante søkeord for merkevaren og dermed gjøre det lettere for potensielle kunder å finne informasjon om varemerket. Og mens søkeannonser som Google Ads, kan bidra til vekst, er bloggens innhold mer kostnadseffektiv, relevant, SEO-forebyggende og forsvinner ikke når Ads-kampanjene avsluttes.
Blogginnleggene er ikke begrenset til bare tekst. Innlegg kan være være med bilder, video og alt annet visuelt innhold (som infographic) som kan gi en mer detaljert informasjon, og skape ett fyldigere, og en mer delevennlig brukeropplevelse. Et blogginnlegg er egnet til å vise et innsiktsfullt innhold for et oppsøkende publikum. Det fine med en blogg er at den er der alltid når publikum søker og ønsker å lese det.
Ved å dele selv eller legge sosiale delingsknapper fra blogginnlegget til f.eks. Facebook, Twitter og Instagram blir det svært enkelt for leserne å dele bloggens innhold med sin vennekrets – noe som dramatisk utvider rekkevidden av innholdet langt utover bare dine faste lesere.
Siden blogginnlegg tiltrekker trafikk gjennom søkemotorer, sosiale nettverk eller e-post abonnenter, kan de positivt påvirke besøk til merkevarens produktsider, landingssider eller hvilket som helst sted du velger å fremheve i et individuelt blogginnlegg.
Et blogginnlegg kan sende et reklamebudskap på en naturlig og postiv måte til mottaker – fordi de valgte å besøke et bestemt blogginnlegg nettopp fordi den hadde relevant informasjon og interessant innhold. Når markedsførere blogger om en merkevare med ærlighet og ønsker å løse et problem, skaper det noen ganger fortjent markedsføring.
Fordi en bloggartikkel naturligvis tillater leseren kommentarer, kan din merkevare engasjere publikum, og trekke dem nærmere og nærmere inn din verden. Det gir omtrent en mekanisme for å engasjere seg med likestilte merkevarefans, eller for den saks skyld, vise et engasjement offentlig.
Ved å tilby e-postabonnement på nettsiden din, kan du bygge en database over e-poster og kontakter. Denne databasen er verdifull på den måten at du kan benytte deg av den til å tilby mer innhold og å konkretisere tilbud og events på produkter eller løsninger som er knyttet til disse interessene.
Del artikkel
Om forfatteren
Fortell oss om dine utfordringer, mål og ambisjoner. La oss finne ut hvordan vi kan hjelpe deg.
Kontakt oss for et uforpliktende tilbud.
Noen av våre kunder:
Noen av våre kunder:
OM UNITED WORKS
En gruppe fagfolk under samme fane som tilbyr tjenester av høy kvalitet innen digital markedsføring og implementering – effektivt og rimelig.
Digital Markedsføring | Webutvikling | Prosjekter | Innsikter | Om oss
© 2023 Holli United Works AS, Org. nr. 919 194 308
c/o Evolve Inkognitogata 33A, 0256 Oslo, Norge (kart)
+47 469 60 715
[email protected]
TA STEGET
Fortell oss om dine utfordringer, mål og ambisjoner. La oss finne ut hvordan vi kan hjelpe deg.
TILGJENGELIGE RESSURSER
OM UNITED WORKS
En gruppe fagfolk under samme fane som tilbyr tjenester av høy kvalitet innen digital markedsføring og implementering – effektivt og rimelig.
Digital Markedsføring | Webutvikling | Prosjekter | Innsikter | Om oss
TA STEGET
Fortell oss om dine utfordringer, mål og ambisjoner. La oss finne ut hvordan vi kan hjelpe deg.
TILGJENGELIGE RESSURSER
© 2023 Holli United Works AS
c/o Evolve
Inkognitogata 33A, 0256 Oslo, Norge (kart)
+47 469 60 715
[email protected]