Ulike faktorer kan påvirke nøyaktigheten ved måling av e-handel i Google Analytics. Lær om de vanlige problemene og feilsøking.
Hjem / Digital markedsføring / Feilsøke måling av e-handel i Google Analytics
For det første er det viktig å erkjenne at det er nesten umulig å oppnå fullstendig nøyaktighet på 100% eller til og med over 90%, selv når du bruker en løsning basert på Googles måleprotokoll eller tagging på serversiden.
Det er avgjørende å gjenkjenne og løse tekniske problemer som fører til unøyaktighet og avvik i dataene. Det er samtidig like viktig å respektere preferansene til besøkende som tydelig har uttalt at de ikke ønsker å bli sporet.
I stedet for å betrakte Google Analytics som et regnskapssystem med absolutt presisjon, er det mer gunstig å se på det som en plattform som presenterer datatrender for å hjelpe med å ta datadrevne beslutninger. Google Analytics kan fortsatt bidra til å identifisere viktige faktorer som de mest effektive trafikkildene og populære produkter.
Når det er sagt, her er noen forslag til å forbedre nøyaktigheten av måling.
Del artikkel
Om forfatteren
OM UNITED WORKS
En gruppe fagfolk under samme fane som tilbyr tjenester av høy kvalitet innen digital markedsføring og implementering – effektivt og rimelig.
Digital Markedsføring | Webutvikling | Prosjekter | Innsikter | Om oss
© 2024 Holli United Works AS, Org. nr. 919 194 308
Spaces, Stortorvet 7, 0155 Oslo (kart)
75 98 77 70
[email protected]
TA STEGET
Fortell oss om dine utfordringer, mål og ambisjoner. La oss finne ut hvordan vi kan hjelpe deg.
TILGJENGELIGE RESSURSER
OM UNITED WORKS
En gruppe fagfolk under samme fane som tilbyr tjenester av høy kvalitet innen digital markedsføring og implementering – effektivt og rimelig.
Digital Markedsføring | Webutvikling | Prosjekter | Innsikter | Om oss
TA STEGET
Fortell oss om dine utfordringer, mål og ambisjoner. La oss finne ut hvordan vi kan hjelpe deg.
TILGJENGELIGE RESSURSER
Ved å bruke denne siden forutsetter vi at du godtar våre cookies og personvern