Skip to content

Ønsker du å forstå dine data?

KPI og måling med dashbordverktøy

KPI dashboard

Hjem / Webløsninger / KPI dashboard og datavisualisering

Presentasjon av data​

Med allerede eksisterende systemer som Analytics, Adwords, Data Studio, Facebook eller e-handelssystemer kan vi trekke ut data i sanntid og vise det i et webbasert dashbord som Klipfolio og Google Data Studio.

Vår jobb er å gjøre det enkelt og rimelig for deg å sy sammen en analyseløsning av virksomheten din.

Dashbordtyper

Det finnes to grunnleggende typer dashbord: Analytiske betjeningspaneler og operasjonelle oversikter. Ofte bruker bedrifter begge typer instrumentpaneler – hvert til sitt bestemte formål.

Analytiske dashbord er typisk utviklet for å hjelpe ledere og seniorledere til å opprette mål og følge målene basert på innsikt fra samlet data over tid, for eksempel den siste måneden, kvartalet eller året.

Videre hjelper analytiske oversikter beslutningstakere å forstå hva som skjedde, hvorfor det skjedde, og gi dem den informasjonen de trenger for å gjennomføre hensiktsmessige endringer.

Eksempler på infoskjermer

Med et tilpasset dashbord er det enklere å måle KPI og resultater med presentasjon av data, følge og analysere ytelse for å gjøre kontinuerlig rapportering.

6 grunner for at dashboard kan være nyttig

Dashboard tilbyr tydelig og fargerikt grafisk brukergrensesnitt som hjelper brukerne med å forstå og evaluere komplekse data som hjelper med faktabasert, sanntids beslutningstaking. Du og ditt team er mer mobil enn noensinne og det skal dine data også være. United Works kan tilpasse alle dashbord for å brukes med mobile enheter.

Data er en av de mest verdifulle ressursene en bedrift har, men det er ofte tidkrevende og kostbart å utnytte det. Et godt utformet dashbord kan gi alle bedriftsmedlemmer muligheten til å få innsikt som hjelper dem med å utføre jobben sin bedre. United Works lar deg enkelt markere merkevaren din og levere data til kundene dine med letthet.

Bedriftspaneler gir sanntidsdataanalyse på en skjerm, og sparer tid og frustrasjon for å bla mellom skjermene, grave gjennom databaser eller logge på flere analyseprogrammer. United Works hjelper med å gjøre det enkelt å trekke data fra flere systemer til en enkel, konsolidert visning.

Dashbord gir en lett forståelig, objektiv oversikt over gjeldende ytelse og kan effektivt fungere som grunnlag for videre dialog. For eksempel, salg og markedsføring trenger tilpasning gjennom kundekjøpsprosessen. Dashboards kan fordele beregninger som er relevante for hvert team på en måte som er forståelig.

Et effektivt dashbord gir et komplett øyeblikksbilde av alle viktige tall brukerne trenger for å ta informative beslutninger, inkludert sanntidsberegninger og nøkkelindikatorer fra flere datakilder, markeder og avdelinger. På et øyeblikk får brukeren det “store bildet”. United Works tillater én bruker å inkludere mer enn bare sanntidsrapporter og diagrammer i dashbordet som nettsteder, strømming av media, bilder, feeds og mye mer.

Kraftige dashbord rapporterer ikke bare historiske data og sanntidsdata, de gir også innsikt i mulige problemområder, slik at interessenter kan håndtere utfordringer proaktivt. Medarbeidere som bruker instrumentpaneler, føler seg ofte sterkere, tar bedre beslutninger og håndterer vanskelige problemer ved roten når de oppstår.

5 tegn på at du trenger dashbord

Du tror at data kan hjelpe din organisasjon, men som mange beslutningstakere vet du ikke hvilke data du bør samle inn eller hvordan du kommer til dataene dine – eller hvordan du kan gå videre med det på en meningsfull måte. En leverandør av god datalagringsprogramvare kan ikke bare gi deg verktøyene for å få tilgang til og analysere dataene dine, men trene deg i hvordan du bruker dem til beste fordel.

Kanskje du har begynt å samle inn data du synes er meningsfylt, men “hva nå?”. Det er ikke uvanlig for oss å møte ledere som sier at de har masse data, men ikke vet hvordan disse skal gi mening eller hvordan utnytte dette til deres fordel. Den rette løsningen for datarapporter kan ta deg forbi disse utfordringene og inn i forbedringsprosessen.

Kanskje du allerede er klar over at den rette programvaren kan være til nytte for organisasjonen din, men du har slått det vekk fordi du frykter prislappen, research og utvelgelse av løsning, eller til og med endringsprosessen knyttet til implementeringen. Så i stedet jobber du eller dine ansatte ekstra og lager Excel-regneark og lignende som kan ta dager eller uker (hvis du er heldig) som en data-rapporteringsløsning kan gjøre på få minutter.

Har du kjøpt BMC Remedy, CA Service Desk Manager, FrontRange Heat, HP Service Manager, ServiceNow, eller en lignende løsning for å oppnå dine BI-mål (Business intelligence), bare for å oppdage at du sliter med det mer enn uten? Det er mange gode BI-produkter der ute, men problemet med mange løsninger på markedet i dag er at de krever et vell av IT-kompetanse (for eksempel Crystal Reports-kunnskap for å nevne én) bare for å få mest mulig grunnleggende BI-arbeid – og det kommer med en pris som mange bedrifter ikke har råd til.

Selv om dette punktet vises sist, er det også det viktigste. Tross alt er folk i markedet for å tjene penger, og det kan du absolutt ikke gjøre hvis konkurransen din alltid er et skritt foran deg. Mister du gamle kunder eller nye avtaler fordi konkurrentene dine kan tilby raskere tidsfrister (TTC) på servicebehandling, mobil BI i kundemøter og mer? Den rette datarapporteringsløsningen kan hjelpe deg med å holde deg informert, relevant, konkurransedyktig og i live.

Ta steget

Fortell oss om dine utfordringer, mål og ambisjoner. La oss finne ut hvordan vi kan hjelpe deg.

Kontakt oss for et uforpliktende tilbud.