UTM-generator for EIE

for alle kampanjer og eksterne linker

Bruk denne generatoren når du vil spore hvor effektive dine markedsføringskampanjer er på tvers av trafikkilder og medier. Følg 5 steg:

1. Landingsside (mål-URL)
Påkrevd. Dette er nettadressen til landingssiden. Det kan være hvilken som helst webside.


2. Kontor
Påkrevd. Dette er kategorien til trafikkilden. F.eks. er det hele Eie Eiendom velger du "eiendom". Er det et kontor velger du lokasjon "asker".


3. Medium
Påkrevd. Dette er kategorien til trafikkildene.
* referral: Nettsteder som skal linke til Eie (artikler, blogg, partnere)
* social: Sosiale medier plattformer
* display: Bannere annonser
* mybusiness: Google Min Bedrift


4. Kilde
Påkrevd. Dette er kilden til kampanjen. Det er ett trinn ned fra medium. For eksempel, hvis mediet er sosialt, kan kilden være twitter. (skriv nøyaktig slik som eksemplene viser)
Bruk disse: google, finn.no, facebook.com, instagram.com, linkedin.com, look, delta, radio eller news_sites (hvis det er forskjellige nettsider) etc.



5. Kampanjenavn
Påkrevd. Dette er navnet på kampanjen som f.eks. produktnavn, landingssidebeskrivelse eller kampanjenavn. Bruk _ i stedet for mellomrom. Skriv "website" hvis bare en vanlig link til forsiden.


RESULTAT:



Hvis du synes URLen blir for lang, kan du bruke en URL-forkorter som f.eks. bit.ly.