Øk trafikk, leads og salg til lavere pris på din nettside med SEO

Lær hvordan vårt SEO-byrå kan hjelpe deg med å komme øverst i Google

seo byrå - tjenester

Hva er et SEO-byrå?

Et SEO-byrå tilbyr eksperter innen forskjellige områder innen søkemotoroptimalisering. Våre SEO-konsulenter tilbyr en rekke tjenester inkludert revidering av nettstedet ditt, utvikling av skreddersydde SEO-strategier og implementering av taktikker som vil hjelpe virksomheten din med å nå sine mål.

Hva er tjenestene som er involvert i en SEO-prosess?

SEO-tjenester omfatter en serie forskjellige teknikker og prosedyrer som tar sikte på å øke synligheten til et nettsted og oppnå høyere konverteringsfrekvens.

De mest populære er:

  • On-page ideoptimalisering
  • Link-building
  • Nøkkelordundersøkelse
  • UX-optimalisering
  • Overvåking
  • Content Marketing strategiutvikling
  • Trafikkanalyse
  • Rapportering

Hvordan bli synlig på Google?

Hvordan velge et SEO-byrå?

Slik kan du forberede et intervju med et SEO-byrå eller en innleid konsultent for å finne ut om de har kvalifikasjonene og er genuint interessert i bedriften din.

Ha gjerne disse svarene klare når dere møtes:

  • Hvorfor er mitt produkt, innhold eller tjeneste unikt for kunden?
  • Hvem er mine kunder? Og hvordan finner de nettstedet mitt?
  • Hvilke andre kanaler bruker jeg? Offline markedsføring, sosiale kanaler, etc.
  • Hva tjener min bedrift penger på? Og hvordan kan søk hjelpe?
  • Hvem er mine konkurrenter? Har jeg noen eksempler på hva de gjør?
  • Hvilke 10 nøkkelord ønsker jeg å fremheve?
  • Hvilke mål kan vi i sammen jobbe etter?


Hva bør jeg huske på før arbeidet starter?

  • Google sier SEO trenger fra 4 måneder til du ser forbedringer
  • Gode analyser er selve grunnarbeidet (tekniske problemer)
  • Du trenger bl.a. analyse for nøkkelord, målgrupper, konkurrenter og tekniske feil
  • Be om en oversikt over din lokale tilstedeværelse i søkemotorer
  • Be om månedlige rapporter på analyse og innvirkninger i prosjektet
  • Hør om SEO-leverandøren din har noen gode referanser og erfaringer (be gjerne om å ringe en av deres kunder)
  • Vær tålmodig – SEO er tidkrevende

 

I denne videoen forklarer Google hvordan du skal gå frem når du velger et SEO-byrå/rådgiver:

Hva koster SEO?

Dette er det samme som å spørre om hva prisen på en bil er. Alt er relativt.

Det er ingen konkret oppskrift på hva som er galt eller riktig måte å gjøre SEO på, og det bunner faktisk ned til hva som virker og får resultater.

Prising av SEO må inneholde disse faktorene:

  • Situasjon: Nåværende søkemotorrangering
  • Mål: Hva som skal oppnås
  • Konkurranse: Hvor godt posisjonert er de direkte konkurrentene
  • Tidsramme: Tiden som er gitt for å oppnå de fastsatte målene
  • Vedlikehold: Fortsette å holde nettsiden din synlig


Forskjellige typer SEO-prisstrukturer:

  • Månedlig budsjett: Denne modellen betyr at du betaler en fast avgift hver måned til SEO-byrået ditt, og til gjengjeld får du levert utførte tjenester. Denne tilnærmingen er definitivt den mest populære, fordi SEO vanligvis tar minst 4 måneder for å få noen form for anstendige resultater.
  • Timespris: Å betale per time for SEO kan bli enda dyrere, men kan komme til nytte hvis du bare trenger litt veiledning. Noen bedrifter ønsker å gjøre markedsføringen selv og kanskje konsultere med et SEO-byrå for å få litt hjelp her og der.

 

Akkurat nå er de fleste av våre kunder på et månedlig budsjett. Vår gjennomsnittlige pris er mellom 8 000 og 30 000 kroner per måned, som er helt avhengig av variablene som er listet over. Vårt hovedfokus når vi utfører SEO for våre kunder er å gi dem verdi tilbake fra investeringene.

Enhver markedsføring fungerer så lenge du får ROI. Når du velger et SEO-byrå bør ikke prisen være den eneste faktoren når du bestemmer deg for hvem du vil jobbe med. Hold fokus på resultatene og avkastningen på investeringen din ved å gå for de beste.

Vi i United Works anbefaler vanligvis en avtale med fast månedsbudsjett fra 800 kroner per time. Se vår prisliste for mer informasjon