Boost trafikk, leads og salg

Finn ut hvordan vårt SEO-byrå kan hjelpe deg. Få en gratis SEO-analyse.

seo byrå - tjenester

Hva er et SEO-byrå?

Et SEO-byrå tilbyr eksperter innen forskjellige områder innen søkemotoroptimalisering. Disse SEO-fagpersonene tilbyr en rekke tjenester inkludert revidering av nettstedet ditt, utvikling av skreddersydde SEO-strategier og implementering av taktikker som vil hjelpe virksomheten din med å nå sine mål.

Vi i United Works holder til i Oslo og har rådgivere som jobber med søkemotoroptimalisering hver eneste dag. Det betyr at vi har testet det meste og vet hva som fungerer og ikke innenfor de aller fleste bransjer. I tillegg holder vi oss oppdaterte og får fortgang i arbeidet og forplikter oss i større grad å få resultater sammen med kunden. 

Hvorfor trenger jeg et byrå til å øke trafikk og få flere leads?

Når Google avgjør hvilken nettside som bør stå øverst i søkeresultatet bruker den en algoritme som forholder seg til over 200 faktorer. Vi har erfaring med hvilke faktorer som har størst påvirkning og bruker vår egenutviklede metodikk som vi knytter opp mot de viktigste forretningsmålene til bedrifter i mange bransjer.

Hva er tjenestene som er involvert i en SEO-prosess?

SEO-tjenester omfatter en serie forskjellige teknikker og prosedyrer som tar sikte på å øke synligheten til et nettsted og oppnå høyere konverteringsfrekvens.

De mest populære er:

  • On-page ideoptimalisering
  • Link-building
  • Nøkkelordundersøkelse
  • UX-optimalisering
  • Overvåking
  • Content Marketing strategiutvikling
  • Trafikkanalyse
  • Rapportering

Hvordan starte å jobbe med SEO hos oss?

Slik kan du forberede et møte med en av våre rådgivere for å kartlegge hvilke behov bedriften din har og hvilke mål du har satt deg.

Ha gjerne disse svarene klare når vi møtes:

  • Hvorfor er mitt produkt, innhold eller tjeneste unikt for kunden?
  • Hvem er mine kunder? Og hvordan finner de nettstedet mitt?
  • Hvilke andre kanaler bruker jeg? Offline markedsføring, sosiale kanaler, etc.
  • Hva tjener min bedrift penger på? Og hvordan kan søk hjelpe?
  • Hvem er mine konkurrenter? Har jeg noen eksempler på hva de gjør?
  • Hvilke 10 nøkkelord ønsker jeg å fremheve?
  • Hvilke mål kan vi i sammen jobbe etter?


Hva bør jeg huske på før arbeidet starter?

  • Google sier SEO trenger fra 4 måneder til du ser forbedringer
  • Gode analyser er selve grunnarbeidet (tekniske problemer)
  • Du trenger bl.a. analyse for nøkkelord, målgrupper, konkurrenter og tekniske feil
  • Be om en oversikt over din lokale tilstedeværelse i søkemotorer
  • Be om månedlige rapporter på analyse og innvirkninger i prosjektet
  • Hør om SEO-leverandøren din har noen gode referanser og erfaringer (be gjerne om å ringe en av deres kunder)
  • Vær tålmodig – SEO er tidkrevende

I denne videoen forklarer Google hvordan du skal gå frem når du velger et SEO-byrå/rådgiver:

Hva koster SEO?

Dette er det samme som å spørre om hva prisen på en bil er. Alt er relativt.

Det er ingen konkret oppskrift på hva som er galt eller riktig måte å gjøre SEO på, og det bunner faktisk ned til hva som virker og får resultater.

Prising av SEO må inneholde disse faktorene:

  • Situasjon: Nåværende søkemotorrangering
  • Mål: Hva som skal oppnås
  • Konkurranse: Hvor godt posisjonert er de direkte konkurrentene
  • Tidsramme: Tiden som er gitt for å oppnå de fastsatte målene
  • Vedlikehold: Fortsette å holde nettsiden din synlig


Forskjellige typer SEO-prisstrukturer:

  • Månedlig budsjett: Denne modellen betyr at du betaler en fast avgift hver måned til SEO-byrået ditt, og til gjengjeld får du levert utførte tjenester. Denne tilnærmingen er definitivt den mest populære, fordi SEO vanligvis tar minst 4 måneder for å få noen form for anstendige resultater.
  • Timespris: Å betale per time for SEO kan bli enda dyrere, men kan komme til nytte hvis du bare trenger litt veiledning. Noen bedrifter ønsker å gjøre markedsføringen selv og kanskje konsultere med et SEO-byrå for å få litt hjelp her og der.

 

Akkurat nå er de fleste av våre kunder på et månedlig budsjett. Vår gjennomsnittlige pris er mellom 8 000 og 30 000 kroner per måned, som er helt avhengig av variablene som er listet over. Vårt hovedfokus når vi utfører SEO for våre kunder er å gi dem verdi tilbake fra investeringene.

Enhver markedsføring fungerer så lenge du får ROI. Når du velger et SEO-byrå bør ikke prisen være den eneste faktoren når du bestemmer deg for hvem du vil jobbe med. Hold fokus på resultatene og avkastningen på investeringen din ved å gå for de beste.

Vi i United Works anbefaler vanligvis en avtale med fast månedsbudsjett fra 800 kroner per time. Se vår prisliste for mer informasjon

Vår gratis SEO-analyse gir deg 3 gjennomførbare anbefalinger som du kan følge for å bli synlig på Google med websiden din

Vår analyse ser på hvor bra din tilstedeværelse på web følger vanlig praksis.

Den tar hensyn til:

  • Tekniske SEO-problemer
  • Problemer med nettstedstruktur
  • UX-problemer (Core Web Vitals)
  • On-page SEO-problemer
  • Potensielle off-site problemer
  • Problemer med brukeropplevelsen
  • Manglende innhold og muligheter
  • Markedsinnsikt på konkurrenter

Hvordan er tjenesten vår forskjellig fra lignende tilbud innen søkemotoroptimalisering?

Hvordan er tjenesten vår forskjellig fra lignende tilbud innen søkemotor-optimalisering?

De fleste SEO-analyser på nettet er utelukkende basert på automatiserte rapporter laget med verktøy som SEMrush Site Audit.

Vi gjør ikke det.

For å ranke godt trenger du å gjøre mer enn å reparere vanlige tekniske feil (ødelagte lenker, manglende bildetitler, osv.) og vurdere faktorer som brukeropplevelse, innholdskvalitet og markedssektor.

Derfor bruker vi tid på å analysere nettstedet ditt og prioritere endringene som kan ha størst innvirkning på ranking i søk.

Det du mottar er skreddersydd for nettstedet ditt.

Metodikken vår

En av våre analytikere vil følge punktene til SEO Audit checklist av Andy Drinkwater og gå igjennom nettstedet for å avdekke feil med verktøy som Ahrefs, BrowserStack, Ghostery, Google Mobile Test, Google Structured Data Testing Tool, Keywordtool.io, MajesticSEO, MxToolbox og Screaming Frog.

Problemer som blir oppdaget blir deretter analysert og satt i prioritert rekkefølge.

I løpet av to virkedager mottar du våre anbefalinger.

Be om en SEO-analyse