Voks din tilstedeværelse på nett

Vi er et digitalt markedsføringsbyrå i Oslo

Vi tilbyr rådgivning og hands-on-tjenester effektivt og knirkefritt

Hjem / Digital markedsføring

Digital markedsføring

Våre konsulenter hjelper deg å selge produkter/tjenester ved å utnytte nettbaserte markedsføringstaktikker som markedsføring på sosiale medier, søkemarkedsføring og e-postmarkedsføring.

Få konkrete og lønnsomme resultater
Markedsføring på nett er i stadig endring – et verktøy eller en taktikk som er populær en måned kan være irrelevant den neste. Derfor tror vi digital markedsføring handle mindre om «digital» og mer om «markedsføring».

Mer spesifikt bør digital markedsføring primært støtte seg på inbound marketing.

Vårt digitalbyrå faller ikke for fancy effekter eller raske løsninger. I stedet tar vi sikte på å lage helhetlige, tidsrobuste, lønnsomme strategier og skreddersy dem for å støtte forretningsmålene dine.

Tjenester

Søkemotoroptimalisering

Søkemotor-
optimalisering

Oppnå høyere konvertering gjennom optimalisering med en forskjell. Ved å bruke en kombinasjon av SEO-tjenester som inkluderer analysedata, brukeradferd og måling, finner vi ut hvor du kan gjøre størst forretningspåvirkning. Deretter optimaliserer, måler og analyserer vi hele tiden med fokus på din langsiktige ytelse.

Arbeidsområder:

  • Nettsideoptimalisering
  • Monitorering
  • Trafikkanalyse
  • Rapportering
  • SEO-oversettelse

Hva vi gjør mest av: SEO, SEO Analyse, KPI Dashboard og GA4 migrering.

Innholdsmarkedsføring

Våre rådgivere jobber sammen med deg for å lage innhold som blir funnet, elsket og delt av dine kunder. Vårt redaksjonelle team tilbyr kunnskap innen innholdsdesign, innholdsmarkedsføring, SEO og tekstforfatting for å sikre et optimalisert innhold.

Arbeidsområder:

  • Grafisk design og infografikk
  • Tekst- og fotoproduksjon
  • E-bok design
  • Sosial media administrering

Hva vi gjør mest av: animasjon, 360-foto og dronefilming.

Digital annonsering

Få umiddelbar synlighet med våre tjenester innen digital annonsering.

Våre konsulenter hjelper deg med å oppnå økt synlighet gjennom en vellykket strategi for medieplassering. Vi tar oss av planlegging, gjennomføring og måling for å sikre at du når akkurat din målgruppe.

Arbeidsområder:

Kollegaer som jobber i digitalbyrå

Hvorfor jobbe med oss

Vi er: Fleksible, Pålitelige, Ansvarlige

Å samarbeide med et digitalt markedsføringsbyrå trenger ikke være dyrt eller tungvint.

Vår erfaring gir oss muligheten til å veilede deg i riktig retning og sørge for at digitale prosjekter:

  • blir levert i tide
  • blir kosteffektive (du betaler kun for det du trenger)
  • har detaljfokus og kreativ tenkning
  • tar hensyn til dine forretningsmål
  • følger dine personvernregler (dine data er trygge)

Vi er også der for deg etter at oppdraget er utført med enhver support du måtte trenge.

Interiør i digitalbyrå

Transparente og rimelige priser

Start med lav risiko
Begynn med en liten kontrakt og la oss jobbe for å vinne din tillit og få mer jobbansvar etter hvert.

Våre prismodeller

  • Månedlig budsjett: Vår avtale med fast månedsbudsjett (se Partner) gjør samarbeidet forutsigbart, trygt og effektivt. Minimum 100 timer (f.eks. 4 timer per uke i 6 mnd).
  • Oppgavebasert: For velbeskrevet levering med avtalt deadline (se Konsulent). Minimum pris per oppgave er NOK 10.000.

Vanlige spørsmål

Spørsmål?
Vi har svarene

Et digitalt markedsføringsbyrå fokuserer først og fremst på å markedsføre virksomheten din, produktene og tjenestene dine i den digitale verden. Dette gjøres gjennom design og utvikling av nettsider, søkemotoroptimalisering (SEO), innholdsmarkedsføring, betalt nettannonsering, sosiale medier, e-postmarkedsføring og andre tjenester.

Å ha en solid digital tilstedeværelse vil hjelpe deg på flere måter:

  • Det vil gjøre det lettere å skape oppmerksomhet og engasjement både før og etter salget
  • Det vil hjelpe deg å konvertere nye kjøpere til trofaste følgere som kjøper mer (og oftere)
  • Det vil kickstarte muntlig og sosial deling – og alle fordelene som følger med
  • Det vil forkorte kjøpers reisevei ved å presentere passende tilbud til rett tid

Lønnsnivået for en digital markedsføringskonsulent ligger mellom 450.000 – 850.000 kroner per år. I dette eksempelet er den totale kostnaden for en digital markedsfører 937.726 kroner i året:

Ansattes utgiftspost 
Årslønn650.000
Feriepenger12,00%
Arbeidsgiveravgift14,10%
Kontorkostnad30.000
Datautstyr20.000
Opplæring (andres tid som blir brukt på deg)50.000
Reisekostnader (kjøregodtgjørelse, annen reisekost)5.000
Kurs, egenutvikling ol10.000
Velferdskostnader20.000
Andre kostnader20.000
Antall dager i jobb230
Sykefravær/annet fravær (antall dager)15
Sum per år937.726
Sum per måned78.143

Se kalkulator som er brukt som grunnlag for beregningen.

United Works jobber for å tenke nytt om hvordan bedrifter håndterer digital markedsføring og vi ønsker å være et alternativ til faste ansattelser for bedrifter. På denne måten får bedrifter forutsigbarhet, trygghet og kontinuitet uten å ansette. Se våre priser

Her er en generell oversikt over de gjennomsnittlige månedlige kostnadene for SEO, sosiale medier og PPC for små og mellomstore bedrifter (SMB).



MarkedsføringsoppdragPris per måned
Søkemotoroptimalisering (SEO)10.000 – 50.000
Sosial medier kampanje20.000 – 50.000
Betalt søkeordskampanje (PPC)10.000 – 100.000
  1. SERP
  2. SEM/PPC (f.eks. Google Ads)
  3. E-post markedsføring
 

Uansett hvilken kanal du velger bør fokuset være i den nederste delen av kjøpskanalen.

Det er rett og slett hvilke kanaler som blir brukt i markedsføringen som definerer om det er tradisjonell eller digitalt. Digital markedsføring bruker – naturlig nok – digitale kanaler som for eksempel søkemotorer, nettsider, sosiale medier, e-post og digitale annonser på nettsider og i apper.

Tradisjonell markedsføring bruker ikke-digitale kanaler som for eksempel plakater, trykte annonser i aviser og magasiner, kataloger, samt TV- og radioreklamer.

Her kommer 5 gode grunner til å satse mer på digital, enn tradisjonell markedsføring:

  • Målrettet markedsføring
  • Full kontroll over budsjettet og tid
  • Løpende justeringer
  • Interaktive handlinger
  • Målbare resultater (viktige forbehold: mørke trakten)

Aktuelle arbeidsområdene vil være:

  • SEO (søkemotoroptimalisering)
  • Annonsering (f. eks. Google Ads og Facebook Ads)
  • Sosiale medier strategi
  • Innholdsmarkedsføring
  • Trafikkanalyse (f.eks. Google Analytics)
  • Markedsplanlegging

Hvis du ønsker å lykkes med din forretningsplan for digital markedsføring, start med å definere bedriftens merkevare og finne ut hva som gjør bedriften din unik.

Lag unique selling points (USPs) for å gi målgruppen innsikt i merkevaren. Dette er fakta om virksomheten som både er unike for din bedrift, men som også overbeviser noen om å velge ditt produkt eller tjeneste. USP-er styrker inntrykket av merkevaren din og får dem til å føle seg mer trygge på å velge deg fremfor konkurrentene.

I tillegg til USP-ene dine, bør du definere merkevarens misjon og verdier. Definer hvorfor du gjør det du gjør. Hva motiverer din bedrift til å starte opp hver dag og betjene kundene?

Det korteste svaret er: det avhenger.

SEO er en effektiv strategi for langsiktig vekst og informasjonsdeling, som hjelper både deg og publikummet ditt.

PPC derimot er ideelt når du har kortsiktige og svært spesifikke mål.

Valget mellom disse to avhenger i stor grad av ressursene du har tilgjengelig.

Dette er praksisen med å drive internettbrukere (potensielle kunder) til en nettbutikk og konvertere dem til kjøpere. Og det er mange måter å oppnå dette på.En god planlagt digital e-handelsmarkedsføring er ikke ment å bringe alle til butikken din, snarere er den ment å tiltrekke seg kun de som sannsynligvis er interessert i det du selger (målgruppe), og ta dem gjennom en «reise» (salgsfunnel) som til slutt gjør at de betaler i bytte mot produktet ditt (salg).
Ta steget
Ta steget
Ta steget

Fortell oss om dine utfordringer, mål og ambisjoner. Fokuser på det du elsker og la oss hjelpe deg med din online markedsføring.